Påsk-helvete!

Påsken kan vara den mest Bajsnödiga högtiden som finns. Man firar hönor och Jesus genom att ha så tråkigt som möjligt och trycka hönornas obefruktade avkommor, äggen. Sen på ett litet hörn så kommer haren fram också ska man även äta dennas "ägg".
Av någon outgrundlig anledning ska barn även terrorisera varenda dörr genom att vara utklädda till en osmaklig tant som "kan flyga" Då ska de få godis och pengar. Jag vet inte av vilken anledning man ska ge ungarna pengar och godis? Ta en morot och börja beté dig ungjävel! Det är ju inet som att barnen idag har brist på godis direkt.

Sen ska man smycka ut sitt hem på ett jävligt skummt sätt. Det mesta ska vara gult, fyllt med kycklingar och så ska man knyta fast färgade fjädrar och hänga målade ägg i björkris.. (What!?)

Jag hatar Påsken.

Sen undrar jag vem det var som var så ofantligt knarkad som kom på allt detta? Och sen att hela sveriges befolkning köper skiten rakt av är ju helt jävla fantastiskt. Avskaffa påsk-helvetet eller låt mig ha roligt, ha lugn och ro eller bestäm er åtminstonde för något vettigt att fira.
Vad fan är detta?! Det finns ingen röd tråd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0