Min egoistiska alkis-pappa

Jag blir galen på alla djävlar som envisas om att jag BÖR döpa min kommande unge efter min far.

Låt oss tala lite lätt om min far. Han är alkis och har betett sig som ett svin i hela min uppväxt framför allt de senaste åren då han ringt till mig i fyllan mitt i natten och skällt ut mig för någonting som jag inte ens vet vad det är. Han är otacksam och självisk.
Han har aldrig hört av sig eller köpt någon pressent till min son som jag redan har, han hör inte av sig till jul. Han berättade inte sist han gifte sig utan det fick jag veta i efterhand då jag hörde av mig till honom.
Han kommer inte och hälsar på förutom när det handlar om ta kort som han kan lägga upp på facebook där han kan låtsas vara en bra och stolt morfar.

Så.. Varför ska jag döpa mitt kommande barn efter honom?
Ska jag använda mig av ett släktnamn så tar jag väl ett släktnamn från en person som faktiskt bryr sig om mitt barn eller åtminstonde bryr sig om mig!

Dummheter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0