Hur länge ska man behöva vara rädd för sitt ex?

Ja men visst. Nu har jag börjat drömma mardrömmar igen om att min ex-pojkvän söker upp mig och försöker döda mig. Det är ju för i helvete 6 år sedan (snart) vi gjorde slut och fortfarnade ska han stalka mig.
 
Jag trodde faktiskt att det var slut, att han hade gett upp. Men för några dagar sedan kommer det ett meddelande på FB att han prenumenerar på mig. Och vad fan betyder det egentligen? Jag har ställt in att människor som inte känner mig inte kan se mina statusuppdateringar. Men ändå kan någon prenumenera? Kan de som prenumenerar på mig se mina statusuppdateringar då?
 
Sen en minut senare så skickar psykopaten en vänförfrågan.
 
 
Mitt hjärta stannar. Och helt allvarligt... HUR jävla sjuk kan man blir?
Han är polisanmäld för misshandel på min nya pojkvän, polisanmäld för misshandel av en tjej-kompis och även polisanmäld av mig, för trakaserier, hot, stalkning, för att han har brutit sig in i min lägenhet.. ballkongvägen... mm. Och nu får han för sig att jag tänker godkänna en vänförfrågan?
 
Vi planerar att flytta till hus. Men ett är fan säkert, den dagen jag flyttar till markplan (och eller utan portlås om det blir lägenhet istället för hus), den dagen skaffar jag hemlig adress.
 
Ska man fan behöva vara rädd för sitt ex hur länge som helst?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0