IQ-fiskmås är ett vanligt förekommande på facebook

Också den där jävla facebooken som jag sitter och kollar på varje dag. Helt plötsligt så "lär man känna" sina bekanta genom deras idiotiska uppdateringar. Människor fattar verkligen inte vad det är de skriver. Om de ens kan skriva. Särskrivningar, felstavat, ord som faller bort och detta ständiga upprepande om vad de vill i livet.. eller för dagen.

Jag har bland annat ett jävla orginal på min vänlista på facebook och en del av mig vill ta bort henne för att jag börjar inse att hon är bitter, trögfattad och elak. Men en annan del vill ha kvar henne bara för att hennes statusuppdateringar ibland gör min dag.

"
sitter och kollar vinterkläder till båda tjejerna... vill ha nå billiga till dagis å nå att ha även hemma... men på dagis vill ja lite mer billigare..." - erhm, Jo vi har fattat det! Billiga var det.

Också alla dessa matbilder som männsikro lägger upp för att visa hur nyttigt det äter (men glömmer att berätta att det är för en gångs skull, men det har vi andra redan listat ut, för annars hade det inte sett ut som de gör), Också kan de inte ens lägga upp maten så det ser lite fänsy ut!?

För att inte tala om de 300 pose-bilderna som alla tar med sin mobilkamera. Samma min, litet leende eller plut-läpp, snett uppifrån.


En  till genialisk uppdatering är ju denna:
"Klämma och sniffa på karlarna på färjan, i natt nöjer jag mig inte med en! ett som är säkert!"

Pust!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0