Falska Volontärarbete

Just nu så är det extremt inne att volontera i ett utsatt land där människor behöver hjälp. Alla svenska hjältar mår liksom gott av att hjälpa fattiga människor. Men är det verkligen det det handlar om?
Det tror jag ju inte. Jag menar, Hur många gånger har du hört någon av alla dessa super empatiska själar att de har varit i ryssland i 3 månader och hjälpt till att t.ex. bygga upp en skola?

Jag undrar hur många av alla dessa hjälpsamma människor, som så högt prisar sig själva och påpekar att de älskar att hjälpa människor i nöd, som skulle åka i väg om det var till ett kallt land?

Av de jag känner så är det inte många kan jag säga. Jag tror att det som lockar mest är solen, stränderna och det exotiska vyerna. Inte är det lusten av att hjälpa fattiga människor som gör att de åker.
Det verkar mest handla om sol, långa stränder, exotisk frukt och sen lite volontärarbete på sidan om för att känna sig duktig och få allt gratis. Lätta sitt smavete.

Jag utmanar er, Ni alla Volontärarbetare som påstår att ni gör det för människornas skull. Åk till ett kallt land och var där i 3 månader och ligg inte på stranden och käka exotisk frukt i värmen. När ni gör det så vet jag att ni är äkta!

Kommentarer
Postat av: C-G

Jag har nyss upptäckt din blogg,läste det här inlägget och jag kan inte men bara säga att du har läst mina tankar!



Älskar din design!



Jag kommer åter säkert!

2011-01-17 @ 20:03:22
Postat av: C-G

tänkte bara tillägga att det här ämnet om volontärarbete bara irriterar mig, du har så rätt,ingen som åker till ett kallt land, varför skulle de? som du säger det finns inget intressant i ryssland

2011-01-17 @ 20:05:15
Postat av: BitterFittan

Nice!

2011-01-17 @ 22:08:45
Postat av: Camilla Nilsson

Tack för tipset! Varför har vi inte tänkt på det?! Man är inte mer begränsad för att man har ett barn, jo lite kanske men inte alls så mycket som man tror. Nu ska jag och mannen gå och träna tillsammans med lillen med oss ;) Kram!

2011-01-18 @ 15:53:44
URL: http://inthenameofcamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0